Fizikai és mentális egészség megőrzése az otthoni bezártság idején - WHO ajánlások

A WHO igazgatója 2020. március 20-án tartott beszédében az alábbi ajánlásokat tette az otthoni karanténban tartózkodóknak. Beszédének ide vonatkozó részét változatlan formában közöljük.

2020.03.25 WHO

...Tudjuk, hogy számtalan ember számára az élet drasztikusan megváltozott. Az én családom sem kivétel. A lányom iskolája is bezárt és otthonról tanulnak online segítséggel. Ezekben a nehéz időkben is fontos, hogy figyeljünk a fizikai és mentális egészségünkre. Ennek nem csak hosszú távon van szerepe, hanem segít a szervezetednek a COVID-19 legyőzésében, ha megfertőződnél.

  1. Fogyassz egészséges és tápláló ételeket, amely segíti az immunrendszeredet megfelelően működni.
  2. Korlátozd az alkohol fogyasztását és kerüld el a nagy cukortartalmú italokat.
  3. Ne dohányozz. A dohányzás növeli a súlyos betegség kialakulásának kockázatát a COVID-19-cel való megfertőződés esetén.
  4. Testedzés. A WHO ajánlása alapján felnőtteknek napi harminc perc, gyerekeknek napi egy óra fizikai aktivitás javasolt. Amennyiben a helyi, nemzeti szabályozás megengedi, akkor menj el sétálni, futni, kerékpározni és tarts biztonságos távolságot másoktól. Amennyiben nem tudod elhagyni a házat, keress online edzésprogramokat, táncolj zenére, jógázz, vagy sétálj fel-le a lépcsőn. Ha otthonról dolgozol, ne ülj hosszasan ugyanabban a testhelyzetben. Állj fel és harminc percenként tartsál három perces szünetket. További tanácsokat fogunk adni az elkövetkező napokban és hetekben, hogy hogyan maradj egészéges otthon.
  5. Figyelj a mentális egészségedre is. Normális, ha stresszes vagy, aggódsz és megijedsz a válsághelyzet idején. Segít, ha beszélgetsz ismerősökkel, akikben megbízol. Amennyiben másokat támogatsz a közösségedben, az segítség nekik is és neked is. Figyelj a szomszédokra, családodra és barátaidra. Az együttérzés gyógyszer.
  6. Hallgass zenét, olvass egy könyvet, játszál valamilyen játékot.
  7. Igyekezz ne túl sok hírt olvasni és nézni, amennyiben ezek aggodalommal töltenek el. Szerezz megbízható információkat napi egy-két alkalommal. Hogy növeljük a megbízható információk számát, a WHO a Whatsup-pal és a Facebook-kal kidolgozta a WHO egészség riasztások üzenet szolgáltatást. Ezen a szolgáltatáson keresztül megkaphatod a lefrissebb COVID-19-cel kapcsolatos híreket, beleértve a tünetek leírását, illetve hogyan védheted meg magad. Ezek jelenleg angol nyelven érhetőek el, a jövő héttel új nyelveken is elindítjuk. A hozzáféréshez küldd el a „hi” üzenetet a Whatsup-on a +41 798 931 892 számra. Ezt az információt a mai napon közzétesszük majd a weboldalunkon is.

 

A COVID-19 számtalan dolgot elvesz tőlünk. Azonban ad is valami különlegest, hogy az emberiség egységgé váljon, közösen dolgozzunk, közösen tanuljunk, közösen növekedjünk.

Forrás: WHO

Címlapkép: Pexels

Címkék

hírek WHO