Mi volt ma az iskolában?​​​​​​​ - szülői kommunikációs kvíz 4. rész

Virág épp örökmozgó kisfiáért, a tízéves Milánért megy a napközibe. Virág nagyon szeretné tudni, hogyan érezte magát a gyerek az iskolában. S bár ez a beszélgetés látszólag egyszerűnek tűnik, Virág pontosan tudja, hogy a valóságban igen gyakran zátonyra fut. Ahogy kilépnek az iskola épületéből, Milán talál a földön egy gesztenyét, és rugdosni kezdi maga előtt, mint egy focilabdát.

2017.12.14 Jeli Viki

– Mi volt ma a suliban, Milán? – kérdezi Virág.

A kisfiú megrántja a vállát.

– Semmi.

– De milyen volt?

– Jó.

1. csapda: A zárt kérdések könnyen befagyaszthatják a kommunikációt. Ha túl sok sorjázik egymás után, a gyerek nem azt érzi, hogy érdeklődnek iránta, sokkal inkább, hogy vallatják.

 

Kérdés: Hogyan folytassa Virág a megkezdett kommunikációt? Melyik válasz merre viszi a beszélgetést?

a) – Miért kell mindent harapófogóval kihúzni belőled? Bezzeg Marcival órákig képes vagy lógni a telefonon.

b) – Bővebben: nagyon jó?

c) – Látom, tele vagy energiával. Lesétáljuk inkább azt a két megállót hazáig?

 

Kattints a helyes válaszért és a kommunikációs csapdáért!

 

Címlapfotó forrása: istock / Geber86

Neked is kérdésed van gyermekeddel, diákoddal, társaiddal kapcsolatosan?

Keress minket bizalommal!

Tovább a szakértőkhöz!