A beszéd a felnőttek megküzdési stratégiája. Sok gyerek számára az nem olyan hasznos.

Számos forrás foglalkozik azzal, hogy a szülők hogyan tudnak a gyermeküknek segíteni megküzdeni a jelen helyzettel, így én csak néhány egyszerű tanácsot szeretnék adni, ami talán segítségetekre lesz. Lawrence J Cohen írása.

2020.04.09 Hogyan mondjam el neked

Sokkal inkább a gyermekkel való kapcsolatra fókuszálj, mint arra, hogy hogyan halad az iskolai feladataival. Az iskolai feladatok nagyon hasznosak abból a szempontból, hogy legyen egy fix beosztása a hosszú otthon töltött napoknak, de a pihenés, játék és családi idő most talán fontosabb, mint hogy valamiből egy kicsit lemarad a gyerek.

Hangolódj rá a gyerekedre és figyeld, hogy mire van szüksége.

Néhányuknak nagy szüksége lesz a fizikai aktivitásra, így például nyugodtan a feje tetejére állíthatod a lakást, párnakupacokból akadálypályákat építhetsz neki.

Néhányan a szociális kapcsolatokat fogják hiányolni. Így arra lesz szükségük, hogy a barátaikkal és más családtagokkal videón, vagy telefonon keresztül beszélgessenek (a nagyobb gyerekek persze már hozzá vannak szokva, hogy így tegyenek).

Néhányuknak megnyugtatásra, bátorításra van szükségük. Mivel te magad is meg lehetsz ijedve, aggódhatsz, nem színlelhetsz és nem mondhatod azt a gyereknek, hogy minden rendben van. Mondd el neki azt, hogy te mit teszel annak érdekében, hogy mindenki biztonságban legyen és egészséges legyeb, és mondd el neki, hogy mit kezdesz az extra szorongásoddal: jóga, meditáció, barátokkal beszélgetés, naplóírás, tudatos lazító gyakorlatok.

Hallgass többet, mint amennyit beszélsz. Játssz többet, mint amennyit beszélsz. A beszéd a felnőttek megküzdési stratégiája, de sok gyerek számra az nem olyan hasznos.

Címlapkép: istock / fizkes