Korábbi cikkek

Ambrózi Kata

  • Éjszaka még mindig pelust adunk a gyerekre

    2019.03.05. | Ambrózi Kata

    "A kisfiam hamarosan iskolába megy, de még éjszaka pelust adunk rá. Nem tudom eldönteni, hogy ez probléma ebben a korban? Hogyan tudok neki ebben segíteni, hogy szobatiszta legyen éjszaka is? Az iskolaérettségnek ez egyáltalán követelménye?" - olvasónk levelére Ambrózi Kata, pszichológus válaszolt.

  • Képes a gyerek együttműködni, csak nem mindegy, hogy kivel?

    2018.12.07. | Ambrózi Kata

    „Kisfiam nyolcéves, második osztályos. Jó tanuló, de csak szigorral. Az iskolában és itthon sem akarja rendesen végezni a munkáját. Megtagadja a tanító kérését. Nem akar dolgozni órákon, csak ül, és zavarja az órát. Munkáját hazahozza, amit sokszor csak veszekedés árán végez el. Nevelési tanácsadóban is jártunk, de sajnos konkrét segítséget nem kaptunk, mert amit ott kértek tőle, azt megcsinálta. Segítséget szeretnék kérni, hogy hová vigyem, mit csináljak vele?” – olvasónk levelére Ambrózi Kata pszichológus, pedagógus válaszolt.

  • 4 éve váltunk – a fiam az apjával akar lenni

    2018.12.01. | Ambrózi Kata

    Egy anyuka keresett meg minket a levelével: „A tízéves fiam mindig dacol, visszabeszél, és általában mindennek az ellentettjét csinálja, amit kérek. Az iskolában azt mondják, hogy úgy néz ki, mintha ott sem lenne, és nem nagyon érdekli semmi. Négyen vannak testvérek, a legkisebb másik apukától. Négy éve váltunk szét az apukájától. Mostanában azt látom, alig várja, hogy menjen hozzá. Nem tudom, mit tegyek, mert alig van olyan, hogy nem vitatkozunk.” Olvasónk levelére Ambrózi Kata pszichológus válaszolt.

  • „Már a tanárok sem tudnak fegyelmezni a gyerekem iskolájában”

    2018.06.11. | Ambrózi Kata

    A gyermekem 6. osztályos. Egyetlen tanórát sem tud a pedagógus normálisan megtartani, mert a gyerekek az osztályban ordítoznak. Azok a gyerekek, akik figyelnének, nem tudnak, mert a többiek nem hagyják őket. Senki és semmi nem tudott rájuk hatni eddig. Mi lehet a megoldás? A társukat bántják minden ok nélkül. Alapkérdéseket sem értenek. Nem tudjuk, hogy mit tehetnénk szülőként. Olvasónk kérdésére Ambrózi Kata pszichológus, pedagógus válaszolt.

  • Lelombozom a gyerekem

    2018.05.26. | Ambrózi Kata

    Azt érzem, hogy rossz hatással vagyok a kislányomra. Számos foglalkozás van az óvodájukban, és a zenében például kifejezetten ügyes. Próbálom őt segíteni, viszem táncházakba, próbálok vele zenélni, de csak az ellenkezőjét érem el, kevésbé érdeklődik a dolog iránt, és egyre kevésbé nyitott a dologra. Hatalmas kudarc szülőként, hogy segíteni szeretnék, és még el is veszem a kedvét tőle. Mit rontok el? Hogyan tudnám őt segíteni? Olvasónk kérdésére Ambrózi Kata válaszolt.

  • A játékos matek tárháza

    2018.05.20. | Ambrózi Kata

    Sok gyerek számára frusztrációt okoz a matek, mert azt hiszik, hogy ez a zsenik terepe. Pedig rengeteg olyan weboldal, játék, tevékenység létezik, amiben örömüket lelhetik, és észre sem veszik, hogy valójában matekoznak.

  • A fiam nem motivált a tanulásra

    2018.05.15. | Ambrózi Kata

    Egy kétségbeesett apuka azzal fordult hozzánk, hogy a 13 éves fia otthon kedves, segítőkész gyerek, a tanulmányi eredményei azonban sajnos nem túl jók. Nem köti le egyáltalán a tanulás, és nem hallgat a szülei nógatására, sőt, még a pénzügyi ösztönzésé sem motiválja. Nem inspiráló számára, hogy a gimnáziumi felvételi miatt jobban kellene tanulnia. Korábbi különóráit is érdeklődés hiányában hagyta abba. Szülei kétségbeesésükben tanácsot kértek, hogy menjenek-e pszichológushoz, illetve vannak-e trükkök arra vonatkozóan, hogy megszeresse a tanulást, megváltoztassa a hozzáállását vagy elmenjen egy tanfolyamra, ahol megtanítják tanulni? Olvasónk levelére Ambrózi Kata pszichológus, pedagógus válaszolt.

  • A gyerek mindenféle szemetet hazahord

    2018.04.03. | Ambrózi Kata

    „Az unokám az óvodában mindent összegyűjt. Papírfecniket, faágakat, használt zsebkendőket, stb… és ezeket hazahozza, hogy vigyázzunk rá. Persze amikor nem látja, mi kidobjuk. Ezzel kapcsolatban már voltunk nevelési tanácsadóban, gyógypedagógusnál, és semmi érdemleges problémát nem találtak nála. Szeretnénk valahogy leszoktatni erről a mániáról, de nem tudjuk, hogyan kezdjünk hozzá. Nem szeretnénk kárt okozni a lelkének, de fontos lenne, hogy megtaláljuk a helyes utat.” Olvasónk kérdésére Ambrózi Kata pszichológus válaszolt.

  • Egy szót sem tudok a gyerekből kihúzni suli után

    2018.01.09. | Ambrózi Kata

    Amikor a kislányom hazajön az iskolából, semmit nem tudok kihúzni belőle. Hiába kérdezem, hogy „mi újság a suliban, milyen volt?” Annyi a válasz: „semmi, tanultunk, játszottunk”. Igazából nem tudok meg semmit a nyilvánvaló dolgokon kívül. Nem akarom elhinni, hogy ennyit nem tudunk beszélgetni. Olvasónk levelére Ambrózi Kata pszichológus, pedagógus válaszolt.

  • Élménypedagógia: észrevétlen angoltanulás

    2018.01.04. | Ambrózi Kata

    Mindenki tudja, hogy a gyerekek agya egy igazi szivacs, ami követeli az új információkat, habzsolja a világot, mindent tudni akar. A nyelvtanulás egy olyan terep, ahol viszonylag kis energiával, szinte észrevétlenül tanulnak újat a gyerekek. Íme, Ambrózi Kata pszichológus, pedagógus írása arról, hogyan tanította játékosan angolra gyermekét egész kis korától.